+45 88 71 09 10 kontakt@solet.dk

Handelsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

På denne webshop sælges diverse solcelleanlæg og komponenter hertil.

Webshoppen ejes og drives af:
Solet Danmark ApS | Inge Lehmannsgade 10, 6. | 8000 Aarhus C
Tlf. 88 71 09 10 | kontakt@solet.dk | CVR nr.: 42002240

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer til almindelige forbrugere fra Solet Danmark ApS.

FORSENDELSE OG LEVERINGSTID (KUN DANMARK)

FORSENDELSE OG PAKNING KOSTER FØLGENDE INKL. MOMS:

Priserne er inkluderet med fragt og leveringsomkostninger.

VALG AF FORSENDELSESFORM

Pakken omdeles
Benyttes hvis du er hjemme til at modtage pakken i løbet af hele dagen, eller du har flexlevering ved postnord (Pakker op til 30 Kg).
Ved store og tunge produkter (fx fritidsanlæg, batterier, 250W+ paneler), sendes altid med fragtmænd, da posten ikke kan håndtere store og tunge forsendelser. I disse tilfælde skal du være hjemme på modtagelsesdagen, eller give os fuldmagt til at stille varen uden underskrift for din risiko (Skriv i bemærkning).
Webshoppen regner selv prisen ud i indkøbskurven. Ovenstående fragtpriser gælder kun fastlandet og brofaste øer. Vi sender kun varer til danske adresser (Dvs. ikke grønland, færøerne, island og øvrig udland.)
Forsendelsestiden er normalt 5-7 dage fra ordrebekræftelsens afsendelsesdato. Levering af varer fra Solet Danmark ApS anses for sket, når du har fået varen udleveret.
Solet Danmark ApS forbeholder sig retten til at afvise en bestilling. Ordren er først godkendt af Solet Danmark ApS, når ordrebekræftelse er afsendt til køber.

FORTRYDELSESRET

På almindelige varer har du ovenstående fortrydelsesret gældende fra den dag du modtager varerne. Ønsker du at returnere varer, skal du bare maile på mail@solet.dk eller telefon (88710910). Herefter har du 14 dage til at returnere varen.
Hvis varen er returneret i samme stand og mængde, som den er modtaget og i original emballage, så får du det fulde beløb retur inkl. fremsendelsesporto. Er varen brugt får du en delvis tilbagebetaling som afspejler varens brugte værdi. Beløbet indbetales på det anvendte betalingskort, da du købte varen.
Vi yder ikke returret på specialtilpassede dele og på komplette solcelleanlæg, som vi har leveret og monteret.

Sådan gør du:

Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen til:
Solet Danmark ApS
Inge Lehmannsgade 10, 6.
8000 Aarhus C
Du skal selv betale returfragten (Se regler hos forbrugerstyrelsen).
Vi modtager ikke pakker fra DAO eller andre, som leverer pakker om natten, når vi har lukket.

Send gerne ordrebekræftelse med i kassen. Når vi har modtaget varen retur, og kontrolleret om den er i ny eller brugt stand, så returnerer vi pengene til det benyttede betalingskort. Vi tilbagebetaler senest 14 dage efter returneringen. 

PRISER

Alle priser på er vist i DKK og inkl. 25 % moms.

GARANTIER – produktgaranti og ydelsesgaranti

Der henvises til Data bladene til de enkelte producenter af solcellepaneler.
REKLAMATIONSRET
Vi giver dig som forbruger 2 års reklamationsret jf. købeloven på nye varer (For overskudslageret er der specielle betingelser, se nedenfor).
På udvalgte varer yder producenten en længere reklamationsperiode, hvilket vil fremgå af fakturaen. For disse produkter formidler vi evt. reklamationssager de første 2 år. Hvis du herefter ønsker at udnytte den forlængede periode, skal du som udgangspunkt selv tage kontakt til producenten, eller betale os for håndteringen.
Hvis du opdager en fejl eller mangel ved produktet, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Viva Energi A/S. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
BETALINGSKORT DER MODTAGES
Betaling kan ske med de viste kort over indkøbskurven, og er:

Dankort / VisaDankort (Gebyrfri)
MobilePay (Gebyrfri)
Visa
Visa Electron
MasterCard
Maestro
Diners, Discover
JCB
American Express

Der er ingen gebyrer på betalingskort som er udstedt i Danmark. Gebyr på udenlandske kort (udenfor EU) fremgår af indkøbskurven, når du har lagt varer ind.
RISIKOEN FOR VAREFORSENDELSEN
Risikoen for varer købt af Solet Danmark ApS overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

DOKUMENTATION OG VEJLEDNING

Ved mere avancerede varer medfølger produktbeskrivelser eller brugervejledninger. Vejledningerne leveres som oftest på dansk, men kan i nogle tilfælde være på engelsk. 
Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning om brug af varen eller montage af anlæg, så er du altid velkommen til at kontakte os.
Du kan også med fordel benytte vores supportsider, som er tilgængelige 24 timer i døgnet.
Solet Danmark ApS indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.
KLAGEMULIGHEDER
Hvis du har en klage over en vare eller tjenesteydelse, skal du naturligvis tage fat i os. Hvis du ikke er tilfreds med afgørelsen, så kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end danmark. Klagen indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: mail@solet.dk.

OPBEVARING AF PERSONLIGE DATA (EU DATAFORORDNINGSLOV GDPR)

Viva Energi A/S behandler vores kunders og medarbejderes personoplysninger i henhold til databeskyttelsesforordningen som er udmøntet i vores datapolitik.
Når du opgiver personoplysninger til os, (fx i forbindelse med køb) og accepterer vores handelsbetingelser, så er du indforstået med disse registreringer.
Herunder kan du se hvilke personoplysninger vi opbevarer, og hvad de bruges til, og hvor længe vi opbevarer dem.
 Aktion
 Hvilket oplysninger
 Hvor længe
Tilmelding til nyhedsbrev
Navn, email
Indtil abonnementet bliver sagt op
Tilbudsforespørgsel
Navn, adresseoplysninger, telefonnr, email og evt. uploadede billeder
Så længe tilbuddet er aktuelt/interessant, dog max i 24 måneder
Køb af nettilsluttet solcelleanlæg
Navn, adresseoplysninger, telefonnr, email, billeder, CPR-nr, ansøgninger, diverse (mail)korrespondance og evt. anden dokumentation.
Gemmes i produktets forventede levetid
Køb af andre varer på fx webshop
Navn, adresseoplysninger, telefonnr, email
Gemmes i produktets forventede levetid, og mindst 5 år (bogføringsloven)
Indsendt email
Indholdet af emailtråden / historik
Gemmes i 5 år

Hvem har adgang til dine data?

Det er kun de relevante medarbejdere hos Solet Danmark ApS, der har adgang til personoplysninger og kun i det omfang, der er nødvendigt for at kunne løse de relevante arbejdsopgaver. Almindelige oplysninger som adresse og email kan også blive opbevaret hos eksterne datagodkendte leverandører i op til 24 måneder (fx hostede email- og forsendelsesløsninger).
Har du tilmeldt dig eksterne services som fx vores webmonitor løsninger, så har udbyderen dine oplysninger liggende så længe servicen er aktiv.
Hvorfor og hvor længe?
Vi opbevarer historiske oplysninger om købet, for at kunne yde support og garanti på vores produkter. Oplysningerne opbevares mindst i garantiperioden, men også derudover for at kunne yde bedst mulig support. Desuden overholder vi også anden lovgivning omkring opbevaringskrav fx. i regnskabsloven.
Særlig personfølsomme oplysninger opbevares ikke (fx kendskab til sygdomsforløb).
Sletning af dine persondata
Du kan få dine personoplysninger slettet, hvis du ønsker dette. Dog skal du være opmærksom på, at vi således ikke kan yde support på produktet eller løsningen, og du skal skriftlig dokumentere en eventuel garanti.
Du kan tidligst få slettet data vedrørende et køb efter det femte år, da det ellers kolliderer med bl.a. regnskabsloven.
Sådan anmoder du om at få slettet dine data: Send en email til mail@solet.dk med din sletningsforespørgsel samt oplysninger om hvilke data du ønsker at få slettet.